Ön szerint vissza kellene vonulnia Herényi Károlynak, amiért azt nyilatkozta, hogy "az, hogy a kommunizmus áldozatává vált valaki, az részben az ő döntése volt."?
72%
28%
223 szavazat
35
vendég
Teljesen hülyeséget beszélt!Ártatlan embereket is elítéltek ill. elvitt az AVH csak kellett egy besúgó ,aki be...
tovább
daniferi
Szerintem igaza van részben, még ha kissé fura is a megfogalmazás. A népirtásokkal ellentétben egy diktatúrába...
tovább
1 | 2 | 3
Szerintem igaza van részben, még ha kissé fura is a megfogalmazás. A népirtásokkal ellentétben egy diktatúrában legtöbbször a viselkedés és ideológia miatt válik valaki áldozattá, nem azért, mert rossz népcsoportba született.

Ha most elkezdem hangoztatni, hogy kételkedem a zsidó holokausztban, az az én döntésem, s ha emiatt lecsuknak, akkor hiába szidom a rendszert, mégis az én döntésem volt, hogy kinyitottam a szám, pedig tudtam, hogy mivel járhat, ha ilyet teszek. Ekkor vajon a rendszer áldozata leszek-e teljesen vagy részben az én döntésem? Pedig nincs is diktatúra.
8 szavazat
vendég: Vendég 2010.03.03. 08:21
Igen, rossz nyilatkozat volt Herényitől, hiszen nemcsak a "szerepjátékosok", a pincések (1956-ban) voltak áldozatok, hanem ártatlan emberek is áldozattá lettek, s ők nem képviseltek semmiféle ideológiát, nem is tudtak semmiről, vagyis a vas-kommunisták célja volt a tiszta erkölcsű emberség tönkretevése is. A bebörtönzöttek hadának egykor megvolt a maga hovatartozása, másképpen nem lettek volna politikai foglyok.
Nincsenek véletlenek - tartja a mondás -, vagyis mindenki saját sorsáért felelős, kivéve azokat, akik nem álltak szembe senkivel. Ők az igazi áldozatok.
5 szavazat
vendég: Vendég 2010.03.03. 08:43
Nem kell visszavonulnia, hiszen igazat mondott.
3 szavazat
Sokan feltünési problémákkal küzködnek, ez is egyik formája annak , hogy a társadalommal szembe megyünk és minden rossz.
Nem biztos, hogy politikai indítatása van a dolognak.
2 szavazat
Nem hallottam az interjút, csak most kerestem rá a neten, így nem tudom, milyen szövegkörnyezetben hangz6ott el, mi volt az előző, mi volt a következő mondat.
Sajnos bizonyos dolgokról nehéz úgy beszélni, hogy minden vétlen és szándékos félreértést el lehessen kerülni.

A diktatúrákban általában üldözik az ellenzéket, de az ember választhat, hogy kommunista lesz-e vagy sem, illetve, hogy csendben meghunyászkodik-e vagy sem. Ha viszont a származása miatt üldözik (amit felekezet címszó alatt minden dokumentumába be is jegyeztek), akkor ez a választás fel sem merül. Erről szól az idézet, és ebben egyet is értek vele.

Másrészt én hozzátettem volna, hogy pont egyformán kár minden emberért, minden életért, amelyet egy gonosz diktatúra ölt meg. Lehet, hogy ő is hozzátette, csak a sajtóhírek ebben már nem találtak semmi érdekeset. (Ha valaki hallotta az ominózus interjút, és tudja, írja meg, igen vagy nem.)
2 szavazat
Egy újabb forrás szerint Herényi ezt arra mondta, hogy nem indokolt a kommunista bűnök tagadását belevenni a Holocaust tagadásról szóló törvénybe, ahogy ezt a Fidesz javasolta. Erre nem tudok mit mondani, egy demokráciában komoly fenntartással fogadok minden olyan törvényt, ami arra utal, hogy valamit nem szabad mondani.
4 szavazat
Herényinek a kommunizmus áldozatainak emléknapján sikerült ezt mondania.

"Az, hogy a kommunizmus áldozatává vált valaki, az részben az ő döntése volt. Antikommunista volt, egyéb nézeteket vallott, tehát ő erről dönthetett. Ha akart, kommunista is lehetett. "
http://www.mno.hu/portal/697637
2 szavazat
Ja, ezt arra való magyarázkodásként mondta, hogy ha a holokauszttagadásról való törvényt megszavazta, akkor a kommunista rendszerek emberiség elleni bűneinek nyilvános tagadására miért nem igennel szavazott.

Mondjuk szerintem hülyeség ezeket törvénnyel szabályozni, de a fenti mondat gusztustalan, főleg az áldozatok emléknapján.
4 szavazat
vendég: Komcsi 2010.03.03. 13:51
Bizony aki nem volt velünk, az ellenünk! Úgy kell nekik, fogták volna be a szájukat. Ezért vagyunk mi tiszta kezű elvtársak, mert a saját elvtársainkat csak ritkán nyírtuk ki. Az a néhány millió meg mit számít? Tartjuk a rekordot - mi több elvtársat nyírtunk ki, mint zsidót a németek! Megjegyzem zsidókat is irtottunk, ha a villájukat nem akarták nemes célra átadni, vagy aktuális vezérünkkel nem értettek egyet. Lehet, hogy a számlánkon is több a zsidó, mint a német fasisztákén?
Nekik is úgy kellett!
Éljen a Párt! Éljen Rákosi elvtárs, Szálin elvtárssal együtt!
Egy igazi kommenista!
5 szavazat
A teljes hozzászólásra nem bukkantam rá, de némi kiegészítéssel szolgálhatok az ominózus idézeten kívül:

'„Húsz éve más sem történik, mint hogy megpróbáljuk ezt a két történelmi tragédiát egy szintre hozni” – mondta Herényi Károly a Klubrádióban. „Az egyik népirtás, a másik viszont egy politikai diktatúra negatív következménye és eredménye, ami a történelem folyamán sajnos előfordul, sokkal sűrűbben, a népirtás az hála Istennek ritkább dolog, de ez nem két azonos fajsúlyú ügy, nem egy törvénybe való.”
...
„Elfogadom, hogy legyen egy külön törvény, ami a kommunizmus áldozatainak a védelmét szolgálja, akár ilyen szinten is. De ez két külön törvény legyen, mert eszébe ne jusson senkinek a két dolgot összekeverni!”
http://barikad.hu/node/47983

"A Klubrádió tegnapi adásában egyértelművé tettem, hogy a kommunizmus áldozatai közül sokan önként vállalták a mártíromságot szembeszállva egy elnyomó, embertelen diktatúrával, ám sok tízmillió eltiportnak ez nem adatott meg. Demokrataként fontosnak tartom, hogy ne feledjük a diktatúrák bűneit, és emlékezzünk az áldozatokra."
http://www.fusz.hu/index.php?op=full&q=10528


Aztán meg azt sem kellene kihagyni az egészből, hogy bizony voltak feljelentgetők, akik haragosaikat, vagy akiket irigyeltek feljelentettek névtelenül olyan váddal, hogy nemzetellenesek, vagy rejtegetnek valamit -- abban a korban nem sokat bajlódtak bizonyítással, már vitték is a megvádoltat.
Tehát az áldozatok bizony sokszor saját szomszédjuknak, vagy haragosuknak köszönhették rossz sorsukat.
Ártatlan áldozatok mindig voltak és a sorsuk égbe kiáltó.

Azonban az vitathatatlan, hogy más az, ha annak köszönheti valaki, hogy ártatlanul megvádolják -- van annak hogy annak született, ami.
Az előbbi lutri, az utóbbi ellen nincs menekvés.
Kár ezt nem figyelembe venni és egyáltalán nem jelenti az ártatlan áldozatok sorsának bagatellizálását.
Viszont a megelőzésben nagyon sokat számít az, hogy a származás miatt van előítélet vagy nincs!
3 szavazat
vendég: Xmen 2010.03.03. 15:51
Teljesen hülyeséget beszélt!Ártatlan embereket is elítéltek ill. elvitt az AVH csak kellett egy besúgó ,aki beköpte !!!!!!
12 szavazat
oncogito! Alapvetően én is ezt gondolom, ahogy leírtam. Csak aztán az általam belinkelt cikkben Ablonczy említi a dolog egy olyan vetületét, amire én sem gondoltam: egyrészt, hogy kommunistákat is öltek, akik másképp voltak kommunisták, valamint a Szovjetunióban például kisebbségeket, akik pont ugyanúgy annak születtek, ahogy a zsidók zsidónak. Szóval a dolognak volt népirtás jellege is.
1 szavazat
vendég: Xmen 2010.03.04. 12:35
Sztem meg ,ha ő is megtudná hogy mit jelentett orosz fogság vagy a recski munkatábor nem így beszélne!
A Kummunizmusnak kb. 100 millió áldozata volt!
Nem kellene hülyeségeket beszélnie!
Volt úgy hogy réfogták az emberekre hogy rendzser ellensége és elvitték ennyi!!!
A Kisz emberei meg 1989 után beültek valami pártba mosták kezüket!!!
10 szavazat
Éppen két hete, hogy ismét a Terror Házában jártam. Én bezárnám oda egy éjszakára, és az áldozatokkal készült dokumentumfilmeket kellene néznie egész éjjel, egyedül a sötétben. Aztán reggel levinném a pincébe, és megmutatnám azt is, ott mi van. Mit tettek emberekkel, csak mert más volt a véleményük! Nekem könnyes a szemem, ha a sok szenvedésre gondolok, pedig a családomat ennyire nem érintette. Bele se gondol, mit éreznek azok, aki valakit így vesztettek el, vagy ilyesmit éltek át?! Éppen olyan nagy bűn ez is, mint a holokauszt-tagadás. Nem is értem, hogy gondolja azt bárki, hogy volt választási lehetőség? Hiszen akinek elvei vannak, az hű marad azokhoz az elnyomás éveiben is. Például az erdélyi magyarság is csak így tud/ott/ fenn- és megmaradni. Egyet értek ralf-al.
5 szavazat
1 | 2 | 3


Hozzászólás Vendégként - vagy:  Bejelentkezés   Regisztráció

Vendég név:

Hozzászólás szövege:


Vélemény típusa: