Egyetért Ön a német kormány álláspontjával, miszerint illegálisan szerzett bankszámla adatokat vásárol meg annak érdekében, hogy kiszűrje az adócsalókat?
76%
24%
169 szavazat
23
vendég
Kedves Goodmorning! Most akkor légy szíves mondd meg, melyik a nagyobbik lopás: -aki eltitkolja a jövedelmét...
tovább
vendég
Ezzel csak az a baj, hogy ha ilyeneket veszünk, azzal buzdítjuk a rendes munkavégzőket (pl. informatikus), hog...
tovább
1 | 2
Ez ügyben elég zavar van a jogban. Nálunk például az illegális hangfelvételt nem szabad bizonyítékként figyelembe venni, e logika szerint nem lenne szabad. Csakhogy e logika szerint nagyon sok olyan bűncselekményt meg lehet úszni, ami amúgy bizonyítható és bizonyított. Ezt az elvet követve nemet kéne mondanom.

Csakhogy mélyen nem értek egyet vele, és helyesnek tartom, hogy az adócsalók bukjanak csak le, sőt igyekeznék módot találni arra is, hogy a svájci bankok ne támogathassák a többi ország törvényes rendjének megszegőit. Az egyetlen dolog, ami a zöld igen szavazatomat kissé világoszölddé teszi, hogy a törvénysértők leleplezése csak törvénysértés (ám jóval kisebb kárt okozó törvénysértés) árán leplezhető le. A svájci bankok bűnpártolása ellen viszont a banktitok miatt más lehetőség nincs.
9 szavazat
Azért nem stimmel ez előző hozzászólás, mert a beszerzése a cd-knek nem törvénysértő. A forrása, hogy az adat rajta lopott, nem bizonyított, de feltételezhető.

Mivel bizonyítási eljárásra ugye nem használható, ellenben viszont arra, hogy mint alapos indokot a vizsgálatra és célzott adatbekérést, arra igen.

Szóval hajrá....
2 szavazat
vendég: goodmorning 2010.02.09. 23:08
Ezzel csak az a baj, hogy ha ilyeneket veszünk, azzal buzdítjuk a rendes munkavégzőket (pl. informatikus), hogy milyen nagy biznisz lemásolni a banki adatokat és kereskedni vele. Ez lopás.
5 szavazat
vendég: Emami 2010.02.10. 01:36
Kedves Goodmorning!
Most akkor légy szíves mondd meg, melyik a nagyobbik lopás:
-aki eltitkolja a jövedelmét, és null szaldós a bevétele, noha óriásterepjáróval megy át Budáról Pestre, a beosztottjait
zsebből fizeti, vagy-
- aki az adatait nyilvánossá teszi
Erkölcstelen ember ne reklamálja, ha Vele erkölcstelen eszközöket alkalmaznak.
Ez egy belső barométer kérdése.Nem tudom, érzékeled-e? Ennyi.
17 szavazat
vendég: barabas.serike 2010.02.10. 06:55
Tökéletesen egyetértek, mert míg mi önként és dalolva fizetjük az adót és egyéb levonásokat, nem is keveset, mások simán zsebreteszik, és külföldre mentik a mindezektől mentes netán "elsíbolt" pénzt. Kiváncsi vagyok, itt , szép hazánkban ki lesz az a merész aki hasónló lemezt hoz felszínre.
Remélem ez is bekövetkezik. Tolvajtól lopni nem bűn, ez is egy, a bölcs magyar mondásainkból, de kicsit finomítva -visszavenni - bizony ez nálunk is megtörténhetne.
3 szavazat
vendég: peco 2010.02.10. 07:56
Csak azt sajnálom, hogy a német kormány által vásárolt lista magyar vonatkozású része sosem fog napvilágot látni. Azon az első helyeken politikusaink titkos bankszámlái lennének. Na nálunk ezért (sem) lehet eljárni az "állam szigorával" az adócsalók ellen és nem lehet csökkenteni az adókat. Meg lehet nézni, hogy amik véletlenül kiderültek, pl. olajszőkítés, vecsési számlagyár, arról évek óta kuss van. Ez egy korrupt ország, korrupt vezetőkkel. Vagyonvizsgálatok is leálltak, mert ciki volt, hogy X-et megvizsgáljuk Y-t meg nem.
De, hogy ezt be is vallja az APEH, az már vicc: tudom, hogy lopsz, de ha befizetsz ennyi-annyi járulékot, akkor nem fogunk adóellenőrzést
5 szavazat
vendég: SzentEltvíz 2010.02.10. 08:11
Al Capone Achilles-sarka is az adócsalás volt.
Adóellenőrzéssel, vagyonosodási vizsgálattal hazánkban is rengeteg gazembert el lehetne kapni, azonban ostoba-vagy éppen rafinált? törvényeink ezt nem teszik lehetővé-kötelezővé, stb.
A Cozma-gyilkosság elkövetőinél automatikusan vagyonosodási vizsgálatot kellett volna kezdeményezi.
A német állam is tisztában van azzal hogy bűntettekből óriási pénzek képződnek, ezeket esetleg Svájcban fialtatják. Valószínűsítem hogy konkrét tényekkel vannak tisztában, de a törvények, az anonimitás miatt nem léphetnek, így ez az adatlopás kapóra jött.
Másrészt nem lenne jó ha hackerek adatlopásra állnának rá, így a jó pénz reményében állandóan a magánéletünkben kotorásznának.
3 szavazat
vendég: Lengyel 2010.02.10. 14:07
Különbséget kell tenni a becsületes emberek adatai, és a bűnözők adatai között. Az adócsalás akár gyilkosságot is eredményező bűncselekmény. Pl. egy szegény ember nem tud tüzelőt venni, mert az ÁFÁ-t már nem tudja kifizetni, és megfagy. Ez közvetett gyilkosság, amit az állam és az adócsalók bűnszövetségben követnek el. A bűncselekményt mindenáron le kell leplezni. Lehallgatással, besúgással, eltitkolt adatok nyilvánosságra hozásával.
A gyilkos kivégzése nem gyilkosság, hanem törvényes ítélet végrehajtása. Az adócsaló eltitkolt adatainak nyilvánosságra hozása, a törvényesség biztosításának egyik hatásos módja.
Manapság a repülőtereken belenéznek az emberek végbelébe...
3 szavazat
Üdv!

> Egyetért Ön a német kormány álláspontjával, miszerint illegálisan
> szerzett bankszámla adatokat vásárol meg annak érdekében,
> hogy kiszűrje az adócsalókat?

Szerintem már maga a kérdésfeltevés is hülyeség: ezt én a kötelességüknek tartom.

Vezessük le miért.

Van ugye egy közösség, egy ország... A közösség tagjai (az állampolgárok) jogokkal és kötelezettségekkel bírnak. Azaz be kell tartsák a közösség bizonyos "normáit", magatartási szabályait, cserébe a közösség tagjai lehetnek ... és részesülhetnek a közösség által biztosított bizonyos javakból. .. jó dolgokból.

Nézzük csak mit biztosít a közösség. Pld azt, hogy az illető (jó eséllyel) úgy élhesse le az életét, hogy sem életét, sem testi épségét, sem anyagi javait nem veszik el tőle sem erőszakkal sem más a közösség által nem tolerált másegyéb módon. A közösség tehát normális életteret, élet-lehetőségeket biztosít az egyén számára. (Sőt: az egyén üzleti vállalkozása számára is.)

Cserébe a közösség azt várja el, hogy a közösség tagjai járuljanak hozzá a közösség által biztosított dolgok fenntartásához - a közösség által megszabott adók megfizetésével.

Mit mondjuk ezek után arról az egyénről, aki ki akarja vonni magát a közösség elvárásai alól (nem fizet adót, miközben meg a közösségi javakból részesül... ) .. sőt amikor a közösség számon akarná kérni rajta bűnét, akkor igencsak röhögést keltő módon pont a közösség jogszolgáltatása mögé próbál bújni, azzal, hogy "nem törvényes módon" szerezték meg az adócsalásának a bizonyítékait.

***

Szóval én azt mondom: szerezzék be az adócsalók adatait, és lépjenek fel ellenük - nem csak az adóhiány behajtásával, de a büntetőjog eszközeivel is.

***

Általánosságban pedig, ami a törvénytelen úton beszerzett bizonyítékok témát illeti:

1.
Van a dolgoknak egy "fontossági sorrendje" - ezt jó volna szem előtt tartani! A törvény nem szentírás "végszükségből" vagy jogos védelmi helyzetben jogkövetkezmény nélkül megszeghető. ( És ne feledjük el: jobb helyeken a vagyon elleni támadás is jogos védelmi helyzetet jelent, azaz az állam illetve a köz vagyona elleni jogszerűtlen támadás (pld. adócsalás) által okozott kár is elhárítható akár olyan módon is, ami nem teljesen jogszerű ... és ezesetben max annyi van, hogy majd a bíróság eldönti, hogy indokolt volt-e a közösség vagyona elleni jogszerütlen támadás ilyen "törvénysértő" módon való megakadályozása. ( Vélhetőleg az emberek többsége erősen azt fogja mondani, hogy igen... és vélhető hogy egy normális, a saját közössége által preferált értékrenddel megegyező mentén döntő bíróság is eképp fogja ezt gondolni. ) Szóval vigyázni kell azokkal a fránya jogelvekkel és törvényekkel... hogy helyesen és helyükön alkalmazzuk őket.

2.
Mint azt már megfogalmazták előttem, nem muszáj kezelni az aggályos úton-módon beszerzett adatokat bizonyítékként kezelni - viszont megalapozhatnak célzott vizsgálódásokat.



***

Ugyanakkor hogy ezek az adatok törvénysértő úton lettek volna beszerezve, azt én kétlem: ugyanis abban az országban, ahol fel fogják őket használni, ezek olyan közérdekű adatok, amiket a bankok kötelesek a hatóságok tudomására hozni... Ha pedig valaki az adatok alapján Németországban elítélt/megbírságolt adócsalók közül úgy érzi majd, hogy az adatok felhasználása jogellenes volt, akkor ezen igényét érvényesítse a svájci hatóságok előtt. :-)

Azaz: mivel a bank egy alkalmazottja okozott kárt az ügyfélnek, ezért a bank felel az ügyfelet ért kárért ... szóval a bank köteles megtéríteni az ügyfél kárát... ( A kárt a bank aztán leverheti az alkalmazottján, elvileg ... legalábbis itthon ez lenne a jogi helyzet - persze az alkalmazottnak esélye se lenne megtéríteni az okozott kár egészét, hisz az vélehetőleg sokezerszerese a magánvagyonának...) Persze az is fontos, hogy mi van pontosan az ügyefeleknek a bankkal kötött szerződésében (meg a svájci törvényekben): ha akármelyikben szerepel olyan kitétel, hogy az ügyfél nyilatkozik arról hogy a pénze nem bűncselekményből származik... vagy ha van olyan leírve ezekben, hogy a bank nem köteles megőrizni az adatok titkosságát akkor, ha a pénz bűncselekményből származik... (márpedig az adócsalás az bcs...) akkor megúszhatják... mármint a bankok.

***

bye
5 szavazat
vendég: Xmen 2010.02.12. 09:16
Azok akik így eltitkolják a pénzüket biztos nem kis vagyon felett rendelkeznek,szóval fizessenek adót utánna!!!
Sztem utánna sem lesz gondjuk az anyagiakkal!
Az állam meg ha jól költi el akkor mindenki jól jár!!


Amerikában ha adót csalsz kiderül: életviteledből adódó adó 20 X kell kifizetned!
Egy okos állam fellép a "bünözőkkel" szemben!

Most néztem egy kereskedelmi csatornán ,hogy Dubaiban nem kell adót,vámot fizetni és ott 50 ft/L -a benzin !!

Ha nem fizet adót ne járjon neki semmi se nyugdij se ingyen EÜ nem ,de???
1 szavazat
vendég: Gipsz Jakab 2010.02.12. 13:57
Az EU-nak, az USA-nak már régen lépéseket kellett volna tennie az olyan országok felé, amelyeknek törvényei lehetővé teszik az ilyen adómanipulációt.
A törvénytelenül megszerzett lemez esete az meg körülbelül majdnem olyan mint a vádalku.
Ismeri mindenki azt hiszem ezt a jogi intézményt.
A bűnüldözés azért kényszerült a vádalku törvényessé tételére, mert különben nagyon sok bűnözőre sose lehetett volna rábizonyítani a tettét.
Egyébként ezt a formációt illegálisan már a bevezetése elött is alkalmazták.
1 szavazat
Nem rég az olaszok próbálkoztak ilyesmivel, mivel onnan mindenki Luganoba jár bankba, de nem találtak fogász a svájci bankrendszeren. Szabad ország szabad polgára ugyanis a szabadpiacon odaviszi a pénzét, ahová akarja, bűncselekmény meg csak akkor van, ha bizonyítják (pl. a lemezzel). De még ez esetben sem biztos, hogy a svájci bankok együttműködését ki lehet kényszeríteni.
1 szavazat
vendég: Gipsz Jakab 2010.02.16. 09:40
Nagy hülye vagy Te Ralf! Miért nem hoztok létre a hozzád hasonlókkal közösen egy olyan államot valahol, ahol nincsenek szabályok, nincsenek törvények, mindenki azt teszi amit akar? A törvények csak a bűnözőknek rosszak, Te szerintem azokkal szimpatizálsz. Mert aki adót csal az bizony bűnöző, és tisztában voltak ezzel az érintettek is, mert rögtön elkezdték módosítani az adóbevallásukat.
1 szavazat
Egyébként miről beszélsz? Te tudod?
1 szavazat
vendég: Gipsz Jakab 2010.02.16. 10:33
Én tudom! Szabad állam szabad polgára oda viszi a pénzét ahova akarja. Igen, miután bevallotta a jövedelmét az adóbevallásában és az adóját kifizette.
De ezek a becsületes állampolgárok nem ezt teszik, hanem a jövedelmük egy részét nem vallják be, hanem kimentik az ilyen adóparadicsomokba és nem fizetnek utána adót.
Ez pedig minden országban bűncselekmény, még az adóparadicsomokban is, csak ezek más országokban elkövetett adócsalások feltárásában nem adnak támogatást. Nos az ilyenek ellen kellene nemzetközileg büntető szankciókat bevezetni.
Csak neked a mértéktelen liberalizmus lassan az agyadra megy. Pedig jót tenne, ha leszoknál róla. Akkor esetleg lenne rá reményed, hogy egy társalgásban észérvekre is tudj felhozni.
1 szavazat
1 | 2


Hozzászólás Vendégként - vagy:  Bejelentkezés   Regisztráció

Vendég név:

Hozzászólás szövege:


Vélemény típusa: